Opvolging Bezoekers: Een Noodzakelijke Stap in de Online Strategie van Elk Bedrijf

Introductie

De website van je bedrijf is vaak het eerste dat (potentiële) klanten zien. Het is dus belangrijk dat deze goede bediening en de juiste informatie biedt. Maar wat gebeurt er eigenlijk nadat een bezoeker van uw website is verlaten? Wist je dat uit onderzoek bleek dat 98% van alle bezoekers je website verlaten zonder iets te kopen of contact op te nemen? Dat is zonde, want deze bezoekers kunnen juist grote waarde hebben voor je bedrijf. Het is daarom belangrijk om een ​​follow-up van deze bezoekers te hebben goede. In deze tekst leggen we uit waarom opvolging van belangrijke bezoekers is en hoe je dit het beste kunt aanpakken.

De waarde van opvolgen

Het is niet voor niets dat veel bedrijven veel tijd en geld investeren in hun online marketing en website. Het is immers de plek waar (potentiële) klanten het eerste kennismaken met je bedrijf. Maar wat gebeurt er daarna? Veel laten het kleine en niets verder doen bedrijven met de bezoekers die hun website weer verlaten. Dit is hetzelfde, want deze bezoekers hebben vaak wel interesse in uw product of dienst, maar hebben bijvoorbeeld nog niet genoeg informatie over zijn nog niet verdeeld. Door deze bezoekers op te volgen vergroot je de kans dat zij een gelukkige klant worden.

Maar het gaat niet alleen om de directe waarde van het vervolg van bezoekers. Door deze bezoekers te volgen krijg je ook waardevolle informatie over je doelgroep. Waarom zijn zij afgehaakt? Wat vonden zij wel en niet interessant op je website? Door deze informatie te gebruiken kun je je website en marketing verbeteren en zo in de toekomst meer klanten halen.

Hoe vervolg aan te pakken

Maar hoe pak je de opvolging van bezoekers nu het beste aan? Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Retargeting

Retargeting is een van de meest bekende manieren om bezoekers te volgen. Laat je advertenties zien aan mensen die je website hebben bezocht, maar nog niet geconverteerd. Dit kan bijvoorbeeld via Google Ads, Facebook Ads of Instagram Ads. Door specifieke advertenties te laten zien op basis van de pagina's die iemand heeft vergroot vergroot je de kans dat zij samengevoegd raken.

2. E-mailmarketing

E-mailmarketing is een andere krachtige manier om bezoekers te volgen. Door bezoekers te vragen om zich te schrijven voor je nieuwsbrief of een gratis download en te bieden in ruil voor hun e-mailadres, kun je deze bezoekers vervolgens gerichte e-mails sturen. Denk bijvoorbeeld aan het sturen van relevante inhoud, speciale aanbiedingen van het aanbieden van een gratis consult of demo.

3. Chatbots

Chatbots worden steeds populairder en kunnen ook worden ingezet bij de opvolging van bezoekers. Door een chatbot te laten verschijnen wanneer iemand je website verlaat, kun je deze gebruiken om nog extra informatie te bieden of vragen te beantwoorden. Zo vergroot je de kans dat iemand nog geen klant wordt.

4. Telefonische opvolging

Hoewel er minder vaak gebeurt, kan ook telefonische opvolging nog steeds effectief zijn. Door bijvoorbeeld te bellen na een demo of nadat iemand informatie heeft aangevraagd, kun je nog extra vragen beantwoorden en iemand vinden.

Waar moet je op letten bij opvolgen?

Tot slot is het belangrijk om te weten waar je op moet letten bij het voorbijgaan van bezoekers:

1. Timing

Timing is alles bij de opvolging. Wacht niet te lang met het vervolg van bezoekers, maar ook niet te snel. Als er een vermoeden is van de actie die iemand heeft, kun je bijvoorbeeld na een dag van een week een e-mail sturen of een chatbot laten verschijnen.

2. neerleggen

verwijderd is essentieel bij afronden. Door gerichte advertenties van e-mails te sturen op basis van de pagina's die iemand heeft bezocht of de actie die iemand heeft geselecteerd, vergroot je de kans dat iemand terugkomt.

3. Relevantie

Zorg ervoor dat de follow-up relevant is voor de bezoeker. Stuur geen generieke boodschappen, maar biedt relevante informatie of aanbiedingen aan.

Conclusie

Het volgen van bezoekers is een cruciaal onderdeel van elk online marketingplan. Door vergroot vergroot je niet alleen de kans dat iemand een waardevolle klant wordt, maar krijg je ook waardevolle informatie over je doelgroep. Er zijn verschillende manieren om bezoekers te volgen, van retargeting tot e-mailmarketing en chatbots. Het is belangrijk om te letten op timing, personalisatie en relevantie. Start dus vandaag nog met het optimaliseren van je opvolgingsstrategie en haal meer uit je website.

Ook interessant

Tijdregistratie

TijdregistratieTijdregistratie: een veelvoorkomende, maar vaak gemiste praktijk. In de 21e eeuw, het tijdperk van vooruitgang, bestaan ​​er tal van ve ...

Lees verder

Opvolging Bezoekers

Opvolging Bezoekers: Een Noodzakelijke Stap in de Online Strategie van Elk Bedrijf IntroductieDe website van je bedrijf is vaak het eerste dat (poten ...

Lees verder

Personneelsplanning Systemen

Personneelsplanning SystemenPersoneelsplanningsystemen bieden veel voordelen voor bedrijven die hun personeelsprestaties willen verbeteren. Systemen b ...

Lees verder